Gepost door: gijssterks | 10 november 2012

Tekenen Seizoen 2012/2013 – Les 4 en 5

Les 4 (23 oktober) en les 5 (30 oktober). Vervolg op les 1 en 2, Zelfportret, zie blog 9 oktober.

In les 2 was ik begonnen mezelf na te tekenen, in les 3 had ik hem verbeterd.

Volgende opdracht of beter vervolgopdracht was ‘Met eigen ogen’. In de lesbrief gaf de leraar allerlei voorbeelden. Ogen uittekenen. Je zelfportret uitwerken in vlakken. Teken je ogen aan een horizon en laat ze dan kijken naar iets wat je interesse heeft. Etcetera.
Ik vond de concrete opdrachten niet echt interessant en koos voor het in harde kleuren uitwerken van het portret. In dit geval een nieuwe tekening maken van mezelf en daar kleur in aanbrengen. Twee lessen waren ervoor.

Tussenresultaat na eerste les:

Tekening zelfportret kleur fase 1

Eindresultaat:

Tekening Zelfportret Kleur

Is het geslaagd? Anderen vonden van wel. Vind ik zoiets leuk? Nee, ik kan er niet enthousiast van worden. Overigens was ik er niet rouwig om dat ik niet iets anders gekozen had, van de meeste andere uitwerkingen werd ik niet jaloers.


Het voordeel van tekenles is dat je ook dingen doet die je zelf niet zou doen. Vaak is het dan toch leuk. Het gaat niet altijd op.

Responses

  1. Doet me een beetje aan (het werk van) Van Gogh denken qua kleurkeuze bijvoorbeeld. Een markant mannengezicht in ieder geval. 😉

    • Zo was het bedoeld. Dank voor het compliment (want zo beschouw ik het).

      • Zo is het door mij ook bedoeld.


Geef een reactie

Categorieën

