Gepost door: gijssterks | 13 november 2012

13 november 2012 – achtste verjaardag

13 November. Een dag waarbij ik moet denken aan Dahlia’s. Acht jaar geleden vandaag was ik dahlia’s aan het rooien, had ik gerooid, toen ik me onwel voelde. Erg onwel. Uiteindelijk een hartstilstand kreeg.

Vorig jaar nog voelde ik me op 13 november een beetje jarig. Het gevoel is niet meer wat het was, het begint gewoon te worden.

Dat ik de dag nog ken? Een verankerde dag. Nou is het net zo vreemd: Ik kan veel datums herinneren die zijn verbonden aan ‘iets’. 6 september 1970, de eerste dag van mijn eerste echte baan, 19 januari 1973, getrouwd. Zo zijn er een heleboel. En 13 november dus. Plus een aantal datums van ICD-shocks, andere verjaardagen, enzovoorts.

Zo begrijp ik niet dat mensen er helemaal geen gevoel voor hebben. Zo had ik ooit een collega die naar huis opbelde, hij had net geregeld dat hij de volgende 2 dagen naar Engeland zou komen voor iets. De telefoon spetterde bijna uit mekaar, zijn vriendin waar hij mee samenwoonde was de volgende dag jarig. Was hij vergeten.

13 november 2004. Acht jaar geleden. Lang geleden in jaren en toch voor mijn gevoel nog niet zo heel lang. 

Geef een reactie

Categorieën

