Gepost door: gijssterks | 22 december 2012

Phishing mail: Nieuwe IP gedetecteerd

Als het niet triest zou was dan zou het grappig zijn. Een phissing mail in mijn mailbox van KPNMail die er door hun eigen spamfilter niet uitgehaald is.

Bericht:

Van: Team KPN <info@sys_message.com>
Aan: aan mij dus
Onderwerp: Nieuwe IP gedetecteerd

Uw account is onlangs benaderd vanuit een nieuwe locatie.
Wij geloven dat uw IP is veranderd door uw ISP zonder
uw aanmelding.

Om te helpen ons houden van uw account beschermd en meer beveiligd,
Klik hier om te controleren of uw identiteit en uw nieuwe koppelen
locatie bij uw account.

Team KPN

Natuurlijk had ik in de gaten dat het een phishing mail is. Het taalgebruik alleen al.

Toch even gestuurd naar KPN als vraag.

Netjes antwoord terug:


In antwoord op uw vraag kan ik u meedelen dat:

De e-mail die u heeft ontvangen is een phishing e-mail. Ik adviseer u hier niet op te antwoorden. KPN zal nooit uw gebruikersnaam en wachtwoord via e-mail opvragen.

Indien u deze gegevens wel doorgeeft in antwoord op deze e-mail, kan de ontvanger uw account misbruiken om wederom phishing en/of spam e-mails te versturen. In dat geval wil ik u dringend verzoeken uw wachtwoord te wijzigen door in te loggen op uw persoonlijke omgeving op de website www.kpn.com/glasvezel.

Helaas wordt KPN vaker geconfronteerd met dergelijke berichten omdat KPN een groot klantenbestand heeft en er altijd mensen zijn die een dergelijk bericht beantwoorden. KPN is hiervan op de hoogte en werkt hard om dit zoveel mogelijk tegen te gaan. Tot die tijd wil ik u met klem adviseren nooit te antwoorden op een dergelijke e-mail. Meer informatie hierover kunt u vinden op de volgende pagina:

http://kpn-glasklanten.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9166

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Wat ik altijd doe met een ‘vreemde mail’ is even opzoeken met Google. Daar kon ik deze niet vinden als ‘foute mail’. Nu kan dat dus wel.

Geef een reactie

Categorieën

