Gepost door: gijssterks | 7 februari 2013

Eerste Sneeuwklokje 2013

Vaak waren ze vroeger. De eerste sneeuwklokjes in de tuin. Maar afgelopen weekend was het zo ver: 2 februari zag ik ze. Ik heb er pas woensdag 6 februari een foto van gemaakt. Met sneeuw, nog mooier.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Even nagekeken hoe deze datum staat in de historie:

Mijn eerste sneeuwklokje volgens deze weblog:

Nu de krokussen in de gaten houden: in 2012 was de eerste krokus er pas op 27 februari, na die vorstperiode die maar duurde en duurde. Ik bedoel krokussen die open zijn, niet die rose sprietjes die je nu hier en daar al ziet.

De winterakonieten zijn er ook, die lopen ongeveer gelijk met de sneeuwklokjes. Weet ik, nu ik het al zo lang bijhoud. Foto ook woensdag genomen (maar ze bloeiden ook al afgelopen zaterdag):

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Waar het op neer komt: Geen winter in december en met de kerst: Sneeuwklokjes begin januari, anders na de vorst periode of als de vorst begint af te nemen en de zon sterker wordt.

Responses

  1. Wat leuk dat je dat allemaal bij houdt. En wat een verschil, het ene jaar of het andere. Leuk, hé, de natuur. Het blijft ons verrassen!

  2. […] 2 februari 2013 […]

  3. […] eerste sneeuwklokjes waren ook niet extreem vroeg, dit jaar 18 januari 2014. Vorig jaar 2 februari 2013. Daarvoor op 2 januari 2012, daarvoor op 25 januari 2011, 3 februari 2010, 25 januari 2009, 4 […]

  4. […] 2 februari 2013 […]

  5. […] 2 februari 2013 […]


Geef een reactie

Categorieën

