Gepost door: gijssterks | 7 februari 2013

ICD controle – 31 januari 2013

IMG_7831 UMCVroeger was dat spannend. ICD controle.

Vorige week donderdag op controle geweest. Afspraak op donderdag, opa/oma dag. “Nou en? Dan ga ik toch alleen.” had ik gezegd. Geen probleem voor mijn lief.

Inderdaad niet spannend.

Eén registratie. “Eén registratie is geen registratie” zei de technicus.

De ICD registreert als er een hartslag van meer dan 160 is gedurende 2,5 seconde of meer. Hij zat er net boven. Ik zag het ECG dat hij ervan bewaart, ongeveer 9 snelle hartslagen, minder dan 333 miliseconde ertussen, hartslag 180 (333 miliseconden = 3 per seconde = 3×60=180 per minuut). Genoeg om te registreren, te weinig om je ongerust over te maken, zeker omdat het eenmalig was. 30 augustus 2012, 02:29, midden in de nacht.. Ik zal wel iets gedroomd hebben.
Ik weet dat ik dit gebeurt is, iedereen zonder ICD die het overkomt weet het niet. Volgens de technicus zou je dit ook bij bewustzijn niet merken.

Batterij controle, ook geen probleem: Hij gaat theoretisch nog 12 jaar mee.

Lead controle, dezelfde waarden als altijd.

Volgende controle over een half jaar bij de cardioloog / elektrofysioloog.

Ik zag er nog een man die ik in mei vorig jaar gezien had, we hadden elkaar toen gesproken op de gang, wandelend. Hij was er ook voor de halfjaar controle. Ook leuk.
Een ander kwam gelijk met mij binnen. Ik zag dat hij dezelfde brief had, met gele markering en een strook er overheen geplakt mdat ze verhuisd waren. ‘Al buurtend liepen we de gang voorbij waar we moesten zijn.

Kwart over een vertrokken, iets voor vier uur thuis. De dag ervoor was er een ongeluk gebeurt op de brug bij Zaltbommel, uren vertraging. Ik zeg wel eens: “Bij mij staat de file meestal aan de andere kant”…

Responses

  1. […] schreef het al een jaar geleden: Vroeger was dat spannend. ICD […]


Geef een reactie

Categorieën

