Gepost door: gijssterks | 18 maart 2013

Fotoclubavond

Afgelopen donderdag, 14 maart 2013, was het weer fotoclubavond, de driewekelijkse bijeenkomst van de Fotokring Sint-Michielsgestel, website http://www.fotokring-gestel.nl/. Afgelopen winter heb ik diverse avonden gemist, druk et andere dingen.

De geplande jaarvergadering schoof door naar volgende keer, de foto’s kwamen snel op tafel.

We hadden een speciaal onderwerp: ‘Nieuw Leven’.

Natuurlijk is het eerste waar mensen dan aan denken letterlijk nieuw leven. Lammetjes, een veuelen, jonge vogeltjes. En ontluikende plantjes, een akker met opkomende maïs.

Natuurlijk ook had ik het anders ingevuld. Ik vond het te makkelijk om aan te komen met het kalfje waar ik eerst aan dacht.

Dit waren mijn foto’s:

1. Nieuw leven – op Marktplaats.

Het idee had ik een paar dagen voor de fotoclubavond, de uitwerking heb ik ’s middags even gedaan:

P1050090 Nieuw leven1

De reacties waren erg positief. Over het onderwerp, Nieuw leven, nu voor een camera. Sommigen vonden zelfs de iPad een vorm van ‘Nieuw leven’.
Ook technisch, scherpe foto mooi in beeld gebracht. Ik voelde me vereerd, zo positief was het allemaal.

2. Nieuw leven – in de knop.

De knotwilg. Na het knotten komen slapende knoppen, de puntjes op de bast, tot leven door de sapstroom die blijft waardoor ze extra voedsel krijgen. Nieuw takken. Zoiets als zwanger zijn, die slapende knoppen.

P1050033 Nieuw leven 2

Ook hier positieve reacties. Al paste deze meer in de ‘ontluikende natuur’ foto’s die we tevoren al gezien hadden.

Ze vonden mijn keuze in elk geval ook erg creatief en origineel.

Responses

  1. Nou, dat is het ook! Een nieuw leven op Marktplaats…………ik maak er veel gebruik van. Niet met camera’s, want de mijne moet gewoon goed zijn. Dat is een luxe, die ik mezelf permitteer. Maar alle andere dingen koop ik daar en daar zitten soms juweeltjes tussen. Een splinternieuw DE koffiezetapparaat voor een tientje bijv. Ik heb er dagelijks plezier van! Goed voor het milieu! Fijne Paasdagen, Gijs!

  2. Jij ook fijne paasdagen!


Geef een reactie

Categorieën

