Gepost door: gijssterks | 13 april 2013

Roodborstje

Begin deze week zat er een roodborstje in onze garage. En de volgende dag weer. En weer.

Duidelijk niet verdwaald, hij leek bewust de garage op te zoeken.

Onze garage heeft openslaande deuren aan de voorkant en een gewone deur aan de achterkant. Omdat de garage geschakeld is met die van de buren gaan we altijd door de garage, we gebruiken zelf de voordeur nooit.

Ik ben gaan kijken waar hij bleef.

Ik ben bij de garagedeur gaan staan, in het donker. Roodborst komt binnen, kijkt, weer weg.
Toen ik hem later weer zag kwam hij uit de richting van de deur waar ik gestaan had.
Opnieuw kijken, nu stond ik aan de andere kant.
Gevonden:

P1050178 Roodborstnest 10-04-2013
Naast de verwarmingsketel bij de garagedeur in een emmertje dat daar hangt …
Nota bene naast de deur waar we altijd door gaan. Naast de deur waar ik de eerste keer was gaan staan.

Dat was woensdag, net als deze foto’s op het plantenbakje naast de deur en op de werkbank:

P1050172 Roodborst met blad

P1050174 Roodborst op werkbank

Vandaag is het nest ongeveer af. Allemaal binnengesjouwd door één klein roodborstje.

P1050197 Roodborstnest 13-04-2013 P1050199 Roodborstnest 13-04-2013

Wat me verbaasde is dat er maar één roodborst was. Maar geen nood: Vanmorgen was er een tweede in de tuin, en – anders dan anders – geen aggressief gedrag tegen een indringer maar baltsgedrag.

We zijn benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Responses

  1. […] Vorige week heeft het roodborstje in onze tuin een nest gebouwd. Ik schreef erover op deze blog, klik hier. […]

    • Wat leuk! Knap van die vogeltjes, hé?

  2. […] in onze garage in een hangend emmertje een nest gebouwd. Ik schreef erover op deze blog, klik hier. Sinds afgelopen weekend was er een […]


Geef een reactie

Categorieën

