Gepost door: gijssterks | 15 april 2013

Tekenen en schilderen: Vrije opdracht

Te lang heb ik niet meer gepubliceerd over Tekenen en Schilderen. Over wat ik maak op de cursus.

Vrije opdracht – Januari – februari 2013.

Ik heb gekozen voor iets waar ik al aan gedacht had om te schilderen. De mimespeler op de boulevard van Gran Canaria, Playa D’Inglais:

P1040458 Foto Leegte

Dit was de tekening die ik er van maakte. Pastelkrijt op papier, A3-formaat. Ik noem het Leegte.

P1040918 Tekening Leegte

Vervolgens heb ik er een schilderij van gemaakt. Leegte, 30×40, Acryl:

P1050036 Schilderij Leegte

Mooi? Oordeel zelf.


Van 4-25 mei 2013 exposeer ik in Bibliotheek de Brenthof in Sint-Michielsgestel met een aantal schilderijen en tekeningen die ik de afgelopen jaren maakte.

Responses

  1. Je hebt in het schilderij zelfs nog beter ‘Leegte’ uitgedrukt dan in de tekening. Hij ‘kijkt’ nog beter in de ‘leegte’ (van de zee) .

  2. Je hebt dat mannetje goed getroffen, maar ik vind het storend dat het perspectief niet klopt. Het is een beetje te simpel. Je kan beter, Gijs!


Geef een reactie

Categorieën

