Gepost door: gijssterks | 27 mei 2013

Hoe was de expositie in de bieb?

Affiche mailAfgelopen drie weken heb ik mogen exposeren in de bieb hier in het dorp. Schilderijen en tekeningen.

De reacties waren erg leuk. Reacties in de bieb, bij de opening en erna. Reacties op straat, bekenden die me er over aanspreken.

De dag van de opening. ’s Morgens bij de AH stond ik even te praten met een ICD-lotgenoot. Over de expositie, ‘Kom ook vanmiddag om 12 uur’, heel ouderwets: Ik spreek hem regelmatig maar ik heb zijn e-mail adres niet, had hem niet gemaild. Iemand, ik ken haar allen van zien, kwam net voorbij met haar winkelwagentje en die zei ‘Je moet zeker gaan kijken. Ik heb het gisteren al gezien, het hing er al. Heel mooi!’

Grappig is te zien hoe de een schilderij 1 het mooiste vindt terwijl de ander juist schildrij 2 of tekening 3 het mooist vind.

Favorieten? Strand (zag er aan de muur en van afstand heel anders, beter, uit dan boven de bank), Toscane in niet-natuurlijke kleuren, Blauwe varkens of juist Vliegende varkens en Afscheid van Indy.

Vrijdagavond liep er een ouder echtpaar langs de schilderijen. Komen ze bij die van Indy. Zegt die man: ‘Dat vind ik helemaal niks’ en liep alweer door. Zijn vrouw: ‘Maar er zullen toch wel mensen zijn die het wel mooi vinden!’
Ja mevrouw die zijn er zeker, ik heb er gesproken.

Het leukste? Het gevoel, als je de bieb inloopt, je ziet mensen geïnteresseerd kijken naar je schilderijen … heel bijzonder!


Natuurlijk heeft niet iedereen de kans gehad om te gaan kijken. Voor hen heb ik hier in pdf de schilderijen die op de tentoonstellingen te zien waren. Klik op onderstaande link.

Expositie Bibliotheek – mei 2013

Responses

  1. De polder en de stad en de leegte van het strand waren nieuw voor me. Ik vind ze erg mooi. Ik ben helaas niet komen kijken, maar ben blij voor je dat het een succes is geworden.


Geef een reactie

Categorieën

