Gepost door: gijssterks | 4 oktober 2013

Hoe het met mijn lief is nu ze weer thuis is?

Vorige week vrijdag was het ziekenhuisavontuur van mijn lief ten einde.

Nu is het rustig aan doen. Opbouwen. Herstellen van de operatie. Herstellen van het dagenlang niet eten en bijna niet drinken. Herstellen van … van dat zoiets gebeurt.

Dinsdag de vakantie geannuleerd. We zouden 8 oktober , volgende week al,op vakantie gaan. Rondreis Portugal, 6 hotels in 15 dagen. Beetje veel. Geen probleem. Woensdag was het geld van de reisverzekering terug, Kras had vanmorgen de rest gestort. De vakantie komt wel weer. Zoals ik het zeg: ”Als we tijd van leven hebben komt het nog wel. En hebben we die niet … ze zullen daarboven echt niet vragen ‘Ben je wel in Portugal geweest?’”

Voor de rest doe mijn lief rustig aan, ze kan het goed hebben als ik het huishouden doe. Bemoeit zich er nauwelijks mee tenzij ik het vraag, wel zo prettig.

De dingen die ik nog niet deed in het huishouden heb ik nu geleerd. De was doen, bed opmaken, de keukenvloer schrobben. En de dingen die ik al vaak deed doe ik nu nog vaker. Koken, stofzuigen, boodschappen doen en zo. Gelukkig waren de ramen pas geleden nog gezeemd – door mijn lief.

Ik heb ook gemerkt hoe je vrouwen bovenop de kast kunt krijgen. Dan zeg ik: “Ik moet allerlei, voor een man onnatuurlijke, dingen doen, zoals de was ophangen en stofzuigen”. Ze vliegen er allemaal meteen op…

Wat ik zeggen wil: Het gaat langzaam de goede kant op. Zoals verwacht.


Wat ons wel verbaast is dat we al verschillende keren in de verdediging moesten. Mensen die zeggen “Dat ze je zo naar huis gestuurd hebben” en soortgelijke opmerkingen. En dan moeten wij weer uitleggen dat het zo niet gegaan is. Alles ging in goed overleg op basis van gelijkheid. Waar wij allebei een goed gevoel bij hadden en hebben.

Responses

  1. Fijn dat ze thuis is. Liever saampjes. En laat al die mensen maar kletsen. Het is gewoon tegenwoordig. Iedereen geeft zijn mening, iedereen weet t beter. Ik ben er klaar mee. En die reis naar Portugal die komt er wel hoor. En die doen jullie ook fijn saampjes. XXX

  2. Gedeelde smart is halve smart. Ook wij hebben onze vakantie moeten annuleren en ik moet al 2 maanden lijdzaam toe zien hoe alles hier reilt en zeilt zonder mijn inbreng. Maar Peet blijkt ongekende kwaliteiten te hebben. Hij kookt als de beste en alles gaat gewoon zijn gangetje. Ik weet zeker dat jij je hand er ook niet voor omdraait. Je moet die kletsers maar niet teveel vertellen. Ze weten het toch altijd beter. En die vakantie kan je thuis ook leuk maken. Uitslapen, rustig aan doen, jezelf verwennen met een kadootje of iets lekkers!


Geef een reactie

Categorieën

