Gepost door: gijssterks | 16 januari 2014

Tekenen seizoen 2013-2014 – opdracht 1

Ja, ik zit nog steeds op tekenles. Te weinig laat ik zien wat ik er doe. Een inhaalslag.

Om niet steeds te blijven herhalen: Ik teken bij voorkeur in Pastelkrijt, ik heb het mengen van kleuren en het uitwrijven aardig onder de knie al zeg ik het zelf. Het wordt zoals ik wil dat het wordt, anders dan in het begin toen ik verrast werd door de uitkomsten.

Opdracht 1 – Waarneming: Landschap.

Koeien aan de Eem

Koeien aan de Eem

De opdracht was om een landschap te tekenen aan de hand van een foto.
Ik koos voor een foto die ik gemaakt had toen we begin augustus vanaf Amersfoort gefietst hebben, het was ergens aan de Eem.

Ik maakte eerst enkele schetsen. Gewoon natekenen is niet zo spannend, ik koos ervoor andere kleuren te gebruiken. Niet-natuurlijke kleuren.
De schetsen (klik op foto voor vergroting):

1 Landschap schetsen P1060862

Het definitieve resultaat:

Koeien aan de Eem

Koeien aan de Eem

Geef een reactie

Categorieën

