Gepost door: gijssterks | 16 januari 2014

Tekenen seizoen 2013-2014 – opdracht 5

Opdracht 5 was een persoonlijke opdracht voor mij. Ik was – met een ander – klaar met de vorige opdracht, anderen nog niet.

Opdracht 5 – Neem een loopje met dimensies.

De leraar kent me, werken met 3 dimensies, met horizonnen en vergezichten, met ruimtelijke figuren, is voor mij geen probleem. Nu het omgekeerde.

Ik koos na enkele schetsen voor een straathoek waarbij het dichtbijgelegen klein is in plaats van groot. Het levert een merkwaardig beeld op. Ik heb de indruk dat wat ik op het scherm zie anders is dan wanneer de tekening plat voor me ligt op tafel.

Het resultaat van een les tussendoor, natuurlijk weer in pastelkrijt:

5 Tekening Loopje met dimensies

 

 

Geef een reactie

Categorieën

