Gepost door: gijssterks | 27 januari 2014

ICD controle – 23 januari 2014

IMG_7831 UMCIk schreef het al een jaar geleden: Vroeger was dat spannend. ICD controle.

Vorige week donderdag op controle geweest. Net als vorig jaar op donderdag, opa/oma dag. Net als vorig jaar in mijn eentje. Net als vorig jaar niet spannend.
Wel snel.

Ik kwam een kwartier te vroeg binnen, het is tenslotte ruim 50 km. De technicus stond al te wachten. Het ging zo snel dat ik toen ik wegging in de parkeergarage niet hoefde te betalen. Ik heb dan ook geen koffie gedronken of zo, met zijn tweeën is het toch meer een uitje. 

Drie registraties. Registraties van … niks.  Elk hartritme boven 180 slagen per minuut wordt geregistreerd. Mijn vorige ICD registreerde alleen als de ritmestoornis langer dan 2,5 seconde duurde. De opslagcapaciteit in het in interne geheugen is bij deze groter. 8 jaar geleden waren ze nog zuiniger met opslaan.

Natuurlijk printje gevraagd. De eerste was 6 snelle hartslagen, 1,6 seconde duurde  die, hartslag 193. ‘Zoiets merk je niet’ zeggen ze. Ik weet het niet, ik heb niets gemerkt… De langste van de drie duurde veel langer, 9 hartslagen gedurende 2,6 seconden, hartslag 201.
Ik weet het, wie geen ICD heeft zal het nooit weten.

Batterij controle, OK. De batterij gaat theoretisch nog 11,5 jaar mee. Een half jaar minder dan een jaar geleden…

Lead controle, de draad naar het hart, ik heb één draad: dezelfde waarden als altijd.

Alles O.K. – zoals verwacht.

Volgende controle over een half jaar bij de cardioloog / elektrofysioloog. ‘U krijgt bericht’.

Responses

  1. Hier is het ook een routine klusje aan het worden. Ik bekijk wel altijd het printje (was een goede tip van je), maar als hij zegt dat het goed is zal het wel zo zijn. Peter’s batterij is bijna leeg. Spannend. Maar ik denk er nog maar niet teveel aan. We zien het tzt wel. Toch wel erg fijn dat ze uitgevonden zijn, hé? Ik ben er elke dag nog dankbaar voor!


Geef een reactie

Categorieën

