Gepost door: gijssterks | 31 januari 2014

Voorlezen op school

Het was voor het eerst dat de school van kleindochter Lisa het deed. Voorlezen door opa’s en oma’s ter gelegenheid van de Nationale Voorleesweek. Sommige dingen moet je een keer gedaan hebben. Ik had me dan ook opgegeven. Mijn lief niet, die moest werken.

Er waren in haar klas zeven opa’s en oma’s die zich opgegeven hadden. Drie groepjes werden er gemaakt. De opa’s en oma’s hadden natuurlijk het groepje waar hun kleinkind in zat.

Ik had thuis al gekozen voor een boekje van het sprookje van Repelsteeltje. Alleen al omdat je dan het gemene stemmetje van Repelsteeltje mag nadoen.  De andere opa had verhaaltjes van Annie MG Schmidt.
Omdat we een half uur hadden om voor te lezen was mijn sprookje veel te weinig. Geen nood: In de klas stond een voorleesboek, Het Grote Boek van Meester Max. Aan de reacties van de kinderen te zien was het verhaaltje ‘Poep’ het mooiste, ze hadden het unaniem gekozen toen ik gevraagd had ‘Wat is een leuk verhaaltje?’ Ik kon het me voorstellen: Het ging over Meester Max die – volgens de kinderen – in de zandbak gepoept had.

Na het voorlezen nog even een spelletje Ganzenbord. Een oma had cupcakejes gemaakt. Ook leuk.

Lisa Voorleesdag 31-1-2014 -1a-

Het was kei-leuk om te doen. En – ik heb het Lisa gevraagd: Ik mag volgend jaar weer!


Druk met kinderen tegenwoordig. Afgelopen dinsdag was ik al twee keer het bos in geweest met een groepje kinderen. Ik doe mee aan Natuureducatieproject van de Natuurgroep: Zaden op reis.
Ik had toen wel indruk gemaakt bij de kinderen, groep 6: Ik had een foto gemaakt met mijn telefoon en toen we op het eind bij de andere groep aankwamen riep er eentje naar de anderen ‘Hij heeft een iPhone 5S !! Met finger touch !!’

Geef een reactie

Categorieën

