Gepost door: gijssterks | 19 februari 2014

Tekenen – januari en februari 2014

De opdracht was:

– Teken een (deel van) een foto of illustratie na.
– Geef een uitsnede ervan weer in een andere techniek.
– Maak opnieuw een uitsnede in weer een ander techniek.

Ik nam een foto uit mijn collectie:

Tekenen 18-2-2014 4

Het aardige was dat verschillende mensen wisten waar het was. Dat kon helemaal niet, ik maakte hem een paar jaar geleden bij een vriend achter het huis, van de straat niet zo te zien.

1. Nagetekend:

Tekenen 18-2-2014 1

2. Een detail in een andere techniek – pastelkrijt:

Tekenen 18-2-2014 2

3. Detail van een detail in weer een andere techniek.

Toen ik het detail uitzocht zei de leraar iets van Mondriaan naar aanleiding van het hek. Ik heb (2) in een half uurtje afgemaakt terwijl mijn gedachten al Mondriaan aan het verwerken waren.
Het resultaat – niet helemaal volgens opdracht, hij is weer in pastelkrijt:

Tekenen 18-2-2014 3

Ik vind hem staand nog mooier dan liggend:

Tekenen 18-2-2014 3vert

 

Geef een reactie

Categorieën

