Gepost door: gijssterks | 19 juni 2014

Braderie Maaskantje

Ja, ik heb mijn weblog een beetje verwaarloosd. En: Ja, ik ben druk bezig geweest met van alles en nog wat.

Mensen snappen niet dat ik er in slaag zoveel te doen – ik vind dat het nog wel meevalt. Zo zit ik op Candy Crush op level 578.

Een van de dingen waar ik me mee bemoeid heb was de Braderie Maaskantje, afgelopen zondag. Omdat het de 40e keer was zou er een braderiekrant komen, verspreid over heel Sint-Michielsgestel. Een tentoonstelling over 40 keer Braderie die begon als oude ambachtenmarkt.

De heemkundevereniging werkte daar aan mee, wij hadden de historische informatie en de spullen voor  de oude ambachten. Als bestuurslid en hoofdredacteur van het heemkundeblad raakte ik er zo bij betrokken.

Braderiekrant

Braderie

We hebben een mooi krantje gemaakt, zo’n 20 artikelen, ik heb er redactiewerk aan gedaan. Een mooie markt, afgelopen zondag. We hadden, naast onze eigen kraam, een tent ingericht als tentoonstelling en twee kramen met oude ambachten.
Kost wat tijd – maar het was een succes.

Foto’s van de Braderie 2014  en meer over andere activiteiten van de Stichting ’t Oude Ambacht zie hun website http://www.braderiemaaskantje.nl 

Volgende week nog het vrijwilligersfeestje.

Een project klaar!


Het kwartaalblad van de heemkundevereniging  is weer verschenen, begin deze maand. Tijd voor een nieuwe redactievergadering, 2014/3 komt er aan!

Geef een reactie

Categorieën

