Gepost door: gijssterks | 21 juli 2014

MH17

Ik kende Sri van de verhalen van mijn lief, van haar groep op de peuterspeelzaal. Ik heb Sri een of twee keer gezien, ik heb de groepsfoto’s gemaakt op de peuterzaal, alweer een tijdje geleden.
Sri had wat meer aandacht nodig. Het ging zo ver dat ik wel eens vroeg aan mijn lief, als ze thuiskwam van de peuterzaal, ‘Hoe was het met Sri?’ Mijn lief vertelde ook over haar ouders waar ze meer dan gemiddeld contact mee had. Hij, Nederlander, die, al wat ouder, toch nog een gezin had gesticht met zijn Indonesische liefde.

Sri, 3 jaar nog maar, ging met haar broertje die al 5 was en haar ouders naar Indonesië, op bezoek bij het graf van oma die een paar maanden geleden was gestorven, en naar haar Indonesische familie.


Donderdag een bericht over een vliegtuig dat neergestort was. Zoiets gebeurt…

Vrijdagmorgen het bericht dat ze die donderdagmiddag vertrokken waren. Vlucht MH17.

Een bericht wordt ineens heel anders.

Pas zaterdagavond bleek dat ze aan boord waren, de identificatie was moeilijk geweest omdat haar moeder een dubbel paspoort had.

Een bericht wordt ineens heel anders. Het komt ineens heel dichtbij…

Vanavond was er een bijeenkomst in het gemeentehuis. Druk bezocht. Wij waren er ook. Opluchting, geen berusting…


Wij gaan donderdag op vakantie. Rusland. Moskou en Sint Petersburg, we hadden ons er op verheugd … misschien kan Kras nog iets doen, een andere bestemming vinden…

Responses

  1. Heftig Gijs, ook voor ons een aantal gezinnen heel dicht bij.. we en Nederland zijn en is er stil van, geëmotioneerd.
    Zal dat gevoel van onveiligheid en verdriet ooit overgaan? Nederland rouwt.

  2. Ja Gijs, zo’n bericht wordt inderdaad ineens heel anders als er mensen die je kent bij betrokken zijn. Het komt dan akelig dichtbij. Ook al ben ik in Frankrijk,op afstand leef ik mee en is het voortdurend in mijn gedachten. Fijn dat de herdenkingsbijeenkomst zo druk bezocht was. Ik hoop van harte dat jullie bestemming nog aangepast kan worden en dat jullie dan kunnen gaan genieten van jullie vakantie

  3. Gijs, mooie woorden! Heel betrokken waren Ria en ik bij dit gezin, om Sri te begeleiden. De ouders vertelden veel, ze voelden zich fijn in de Gestelse gemeenschap. Wat zullen ze gemist worden. Hier word je stil van………..
    Ilonka

  4. Het is inderdaad schrikken als je hoort dat er een vliegtuig is neergestort.
    Een ongeloof komt erbij als je ook hoort dat er mensen in zitten die je van dichtbij kent.
    Wat kan een zomer vakantie waar we lang naar uit gekeken hebben zo veranderen.
    Dit zal nog lang in onze gedachten blijven.
    Geniet van jullie vakantie, ik ben blij dat het nu een andere bestemming heeft.

  5. […] de blog van afgelopen maandag schreef […]


Geef een reactie

Categorieën

