Gepost door: gijssterks | 1 november 2014

Beeksche Waterloop

In mijn functie van (mede-)coördinator van de NatuurWerkgroep en ook omdat ik in de werkgroep Landschap zit van de Natuurgroep Gestel heb ik bemoeienis met werk aan de Beeksche Waterloop.
Er ligt een plan om inhammen te maken in de Beeksche Waterloop met als doel de waterspitsmuis en andere kleine oeverdieren een beter leefgebied te geven. Die inhammen zijn dan anderhalve meter breed en een halve meter diep.

Daarvoor ben ik afgelopen dinsdag, 28 oktober 2014, zijn we met 3 man van de Natuurgroep en een man van het Brabants Landschap.

Het was prachtig weer, foto-weer al had ik mijn spiegelreflex thuisgelaten. Hieronder de mooiste foto’s van mijn Panasonic TZ30 compactcamera. Klik op foto voor vergroting.

Suikerbieten bij Molen Genenberg

Suikerbieten bij Molen Genenberg

Koeien bij Beeksche Waterloop

Koeien bij Beeksche Waterloop

Koeien bij Wielse Hoeve gezien van Beeksche Waterloop

Koeien bij Wielse Hoeve gezien van Beeksche Waterloop

Molen Genenberg vanaf Beeksche Waterloop vanaf weg  Kaatse Hoeve

Molen Genenberg vanaf Beeksche Waterloop vanaf weg Kaatse Hoeve

Koeien achter maisveld

Koeien achter maisveld

Oude knotwilg bij Gemonde

Oude knotwilg bij Gemonde

Canadese Populier 'Marilandica' bij Gemonde. Typisch is dat hij altijd een dikke tak heeft tegen de normale windrichting in, waarmee hij zich staande houdt.

Canadese Populier ‘Marilandica’ bij Gemonde.
Typisch is dat hij altijd een dikke tak heeft tegen de normale windrichting in, waarmee hij zich staande houdt.

Typisch populierenlandschap bij Gemonde / Beek

Typisch populierenlandschap bij Gemonde / Beek

Geef een reactie

Categorieën

