Gepost door: gijssterks | 5 november 2014

Foto’s maken in afgebrande boerderij

“Mag ik, met mijn reputatie, alleen nog afgebrande boerderijen fotograferen?” vroeg ik aan Jos. Hij vond het een goeie!

Op 9 juni 2014 schreef ik: Weer een monument afgebrand, niet lang nadat ik foto’s gemaakt had. Vorig jaar was er ook al een monument afgebrand in Den Dungen, een paar weken nadat ik foto’s gemaakt had. Eerder al was in Gemonde een oud boerderijtje afgebrand maar dat was een paar jaar nadat ik het uitgebreid gefotografeerd had.
In vroeger tijden zou ik op de brandstapel gaan, hekserij… Toch kan ik er niets aan doen, de bliksem laat zich niet sturen.

Vandaag terug naar de boerderij die in juni afgebrand was. Met toestemming van de eigenaar.
Foto’s maken voor Jos. Jos is boerderijkenner. De reden was dat de constructie zo goed te zien is, nu hij afgebrand is.

Het leverde een paar mooie plaatjes op – ik kon het niet laten om van de gelegenheid gebruik te maken. Omgezet in zwart-wit, voor het effect. Aanklikken voor vergroting.

IMG_1935

 

IMG_1913

 

IMG_1914

 

IMG_1921 BW

 

IMG_1915

 

IMG_1963

 

Responses

  1. Heftige beelden. Zou dat mooie fornuis het niet meer doen? Een echte Boretti? De droom van elke huisvrouw! Je vond het zeker wel leuk om daar te fotograferen, hé? Gaaf, hoor!


Geef een reactie

Categorieën

