Gepost door: gijssterks | 17 november 2014

Fototentoonstelling 2014

Afgelopen weekend was de jaarlijkse fototentoonstelling van de Fotokring Sint-Michielsgestel waar ik lid van ben.

Mijn foto’s:

De foto’s op mijn bord

De eerste 4 foto’s, de ‘officiële’  op mijn bord, waren steeds mensen. Toen de tentoonstelling al anderhalf uur open was zei iemand: “Leuk, elke foto heeft drie mensen!” Het was nieuw voor mij, ik had het nog niet zo bekeken.

Ten Strijde

Ten Strijde

Deze foto had ik gemaakt van de mensen van de NatuurWerkgroep toen we rogge en onkruid gingen zaaien op Haanwijk.
Reacties van kijkers: Volop beweging! Echt ‘aan het werk’.

Graven

Graven

Gemaakt bij het plaatsen van de Kapelletjes eerder dit jaar, ook van de NatuurWerkgroep en waar ik ook was als bestuurslid van de Heemkunde. Genoemde pluspunten: Mooi standpunt. Het heeft iets mystieks!
Het bijzondere is dat deze foto, 30×45 formaat, gemaakt was met mijn iPhone 5S. Niks spiegelreflex… zo goed is zo’n camera tegenwoordig.
Deze foto eindigt sowieso hoog in de categorie zwart-wit foto’s: Er waren er maar 12 (waarvan vijf niet echt zwart-wit waren). Deze foto was derde.

Op de fiets!

Op de fiets!

In weerwil van wat ik geleerd heb van een deskundige die zei “Foto’s van je kinderen en kleinkinderen zijn altijd ontzettend mooi, meestal nog mooier dan die van andere kinderen en kleinkinderen. Neem mijn goede raad aan: Val er een ander niet mee lastig!”: Toch een foto van onze kleindochter.
Erg positieve reactie. Met name de diepte, haar enthousiasme en het standpunt. Toen ik de foto’s had laten zien zei ze “Ja, nou ben ik aan de beurt”. Vorig jaar stond haar broertje op de foto op de tentoonstelling.

De jongens op het bankje

De jongens op het bankje

Een opmerking die ik meerdere keren kreeg: “Makkelijk maken, een stilleven, die bewegen niet / die zitten er de hele middag. Wel knap dat hun mond stil staat op de foto.”

Reservefoto’s

Naast deze foto’s had ik ruimte gekregen voor enkele reservefoto’s:

Dauwdruppels op granieten tafel

Dauwdruppels op granieten tafel

Ik had de foto andersom gemaakt. De opkomende zon die de waterdruppeltjes bescheen. Ik was er niet bij toen de foto’s opgehangen werden. Mijn collega’s van de fotoclub vonden hem zo nog mooier. Wie ben ik dan…

Bies-bos

Bies-bos

Deze foto bleek in afdruk een stuk mooier te zijn dan op de computer!

Special: Beweging

Soms hebben we als fotoclub een avond gewijd aan een onderwerp. Bij een paar heb ik niet meegedaan, zoals ‘Strijp’ waar een groep mensen voor naar Eindhoven geweest was.
Voor het onderwerp ‘Beweging’ had ik deze foto:

Beweging

Beweging

Deze specials worden niet individueel beoordeeld. Daar kreeg ik vragen over. “Je mag het er bij schrijven” zei ik dan. “Niet dat hij meegeteld wordt, maar toch…”

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Categorieën

