Gepost door: gijssterks | 15 januari 2015

ICD controle

Het was weer niks. De ICD-controle.

Bij het aanmelden moest ik mijn identiteitsbewijs, mijn rijbewijs, laten zien.
Ik: “Zijn jullie bang dat iemand zijn ICD komt laten controleren onder mijn naam?” In de ICD ligt o.a. het patiëntnummer opgeslagen. Fraude is onmogelijk.
Zij: “Dat lijkt me moeilijk.  Maar wij hebben geen ponsplaatje, of de moderne versie ervan, zoals andere ziekenhuizen hebben. Wij moeten daarom wel altijd de identiteit controleren. Ook bij mensen met een ICD.”  

In de wachtkamer zat een vrouw. Ze verbaasde zich erover dat deze wachtkamer zo leeg was. “Soms komt er iemand binnen en die is binnen de kortste keren weer weg”.
Ik zei dat hier de mensen komen voor pacemakercontrole of, zoals ik, voor ICD-controle.
Zij vertelde dat ze er al zat van ’s morgens 9 uur af, haar man kreeg een hartkatheterisatie. Zelfde wachtkamer.
Toen kwam de ICD-technicus – mij halen.

De technicus vertelde dat ze 20 minuten hebben per patiënt. Niet iedere patiënt heeft zo lang nodig. Vandaar dat ze er meestal in slagen voor te liggen op schema, ander werk zoals administratie schuiven ze gewoon op. Netjes en klantvriendelijk!

Het uitlezen was snel. Alles nul sinds laatste uitlees precies 6 maanden geleden:

ICD - Uitlees 15 jan 2015

De batterij gaat nog (geschat) 10,5 jaar mee. Ook goed, net als alle andere waarden zoals geleiding van de leads, de draden naar het hart.

Een paar standaard vragen: Of ik last had van duizeligheid / of inspanning moeilijk is / … Allemaal Nee.


In de parkeergarage hoefde ik niet te betalen. Te kort binnen geweest.

Goed zo.

Over een half jaar weer uitlezen, dan bij de cardioloog / elektrofysioloog.

Responses

  1. Gefeliciteerd! De batterij duur wordt gelukkig steeds langer!


Geef een reactie

Categorieën

