Gepost door: gijssterks | 13 maart 2016

Eerste Paardenbloem 2016

Eerste Paardenbloem 2016

Hij  is er extreem vroeg dit jaar! Vrijdag 11 maart 2016 de eerste paardenbloemen van het jaar, deze vond ik op Sterrenbos maar sindsdien heb ik er meer gezien. Onverwacht vroeg, nog nooit zo vroeg. De reden? Ik kan er naar gissen, ik denk dat het komt omdat de paardenbloemen afgelopen winter niet bevroren zijn. Nog half december zag ik bij Gemonde / de Genenberg nog bloeiende paardenbloemen. Andere jaren vriezen ze af. Dit, in combinatie met extreem zonnig weer van de laatste dagen doet ze bloeien. Op beschutte plaatsen, de temperatuur is nog niet zo hoog.

Eerdere jaren: 4 april 2015, Dommel bij Hooibrug / de Hogert, 5 maart 2014 Zandstraat Den Dungen, 13 april 2013 in het Bossche Broek, 26 maart 2012, diverse plaatsen, 15 maart 2011 aan de Halderse Akkers, 25 maart 2010 in het Bossche Broek, 3 april 2009 in Gemonde, net als 18 maart 2008, toen op een andere plek ook in Gemonde en op 30 maart 2007.

Geef een reactie

Categorieën

