Gepost door: gijssterks | 15 juni 2006

Nieuwe telefoon

Eind van de maand is het zover. Afscheid. Dit betekent ook inleveren. Laptop en telefoon terug naar het baasje.

Voor thuis, privé, gebruikte ik de laptop niet. Daarvoor heb ik altijd mijn eigen PC gebruikt. De telefoon wel. Niet om veel te bellen. Ik ben niet zo’n echte beller. Ik kan best iets doorgeven in een telefoontje van 12 seconden. Wel om bereikbaar te zijn. En te kunnen bellen in geval van nood. Sinds de hartstilstand, en de ICD, is het van ‘eigenlijk onzin’ geworden tot ‘gevoelsmatig noodzakelijk’, voor mij en voor mijn lief. Eén keer heb ik het gebruikt. 20 mei, de ICD-shock.

Nokia_n70 Ik heb mezelf verwend. Nokia N70. Met T-Mobile Flex-20 abonnement. Hierbij blijft beltegoed ‘eeuwig’ staan. Ik heb aandelen KPN. Lang geleden, 23 aandelen toen bij de beurs intro. Maar die hadden geen leuke aanbieding met dit toestel.

Het toestel heeft verschillende functies:

  • 2 megapixels fototoestel. Ik neem nu vaak mijn fototoestel mee als ik ergens naar toe ga. Voor het geval dat. Telefooon heb ik toch bij. Dus… Dat is ook de voornaamste reden om deze te kiezen.
  • PDA. Personal Digital Assistant. Die heb ik een paar jaar geleden eentje gehad. Of eigenlijk heb ik die. Gebruikte ik niet. Een gewone papieren agenda is makkelijker. En die gebruikte ik al bijna niet.
  • MP3-speler en radio. Eigenlijk had ik die lang geleden moeten hebben. Toen ie nog niet bestond. In de tijd dat de radio altijd aan moest staan. Top-40. Tegenwoordig verbaas ik me over al die mensen die een MP3-speler aan hebben op de fiets. Je mist dan toch een boel. Fluitende vogels bijvoorbeeld. Ik moet dan denken aan die mop van het domme blondje. Domme blondje zit bij de kapper. Oortelefoontjes zitten in de weg. Kapper haalt ze weg. Domme blondje stopt met ademen, loopt blauw aan. Paniek. Beademen. Kapper luistert nog even aan de oortelefoontjes. ‘Adem in – Adem uit – Adem in – Adem uit – …’.
  • Internet. Maar ik denk niet dat ik dat veel gebruik. Is duur. En een PC heeft tenminste een toetsenbord.
  • En, niet te vergeten, je kunt er mee bellen!!

Nokia_14062006 De eerste foto die ik maakte was gistermiddag in de tuin. Zwaar bewolkt, nog net droog. Slechte omstandigheden. Is goed genoeg om hier te laten zien. Om af te drukken weet ik niet. Dat paarse rechtsachter is een bruine beuk, Die kleurt ook bij mijn andere foto-toestellen paars, maar minder. Maar dit is natuurlijk geen vervanging van mijn 5MP-fototoestellen.

Ik ben er nu mee aan het spelen en uitproberen. Ik weet dat het vreemd is, maar bij zoiets pluis ik de handleiding altijd goed uit. Eerst documentatie lezen, dan echt gebruiken. Als iedereen dat altijd deed dan had ik een stuk minder werk gehad in mijn functies van gebruikers-ondersteuning. Niet erg, het werd goed betaald

Vanavond afscheid van een collega. Van de eigen IT-afdeling. Reorganisatie. Etentje.


Reacties

  1. hoi ff snel heb een nieuw log aangemaakt gooi die ouwe maar het raam uit nieuwe is lievehanneke.web-log.nl
    groetjes

  2. Há die Gijs,
    lange tijd niet “gesproken”, op jouw log lees ik dat het weer goed met je gaat, blij te lezen.
    Met mij gaat het ook goed, ik heb alleen wat problemen met de warmte, ik mag ivm medicijnen eigenlijk niet in de zon dus ik vertoef nu veel binnen.
    Wat een toeval ik heb ook een N70 van Nokia, ik vind het echt een heel fijn toestel en de foto’s zijn zo scherp
    mazzel
    Eric

  3. hey pa,
    Kut voor je van je foon, maar vraagje? Heb je die Pda nog?? gebruike je die nog? Als je hem niet meer gebruikt wil ik hem wel hebben, als t kan??
    Pieter


Plaats een reactie

Categorieën