Gepost door: gijssterks | 17 juni 2011

Nummer 62

Kunstexpositie Rabobank 

Vandaag was inleverdag en beoordeling van werken van amateurkunstenaars bij de Rabobank Dommel en Aa. Uit de aangeboden eigengemaakte kunstwerken (schilderijen, beelden, foto's …) van klanten van de bank werd een selectie gemaakt. De werken worden een jaar lang tentoongesteld in de Rabobank.

Een fantastisch initiatief. Ik denk ook eigenlijk een bezuiniging met grote voordelen voor de bank en voor de kunstenaars, tot nu toe werden er werken getoond van gallerieën, ik weet dat zoiets prijzig is. Nu doneerde de bank € 100 per werk aan een goed doel naar keuze uit drie.

Het was de tweede keer dat ze het op deze manier deden. Vorig jaar was ik er ook geweest, zie weblog getiteld 'Jammer' van 19 juni vorig jaar – de titel van die log zegt alles over het resultaat.

Ook nu waren er tussen de veertig en de vijftig amateurkunstenaars met een maar meestal twee werken, 40 werden er geselecteerd.

Dit was na de selectie, nog even de gegevens noteren voor de verzekering en zo:

P1140746 Nummer 62 

Nummer 62 was geselecteerd, de foto-poster Mensen. Deze keer dus niet 'Jammer' zoals vorig jaar!!


Ik had twee werken aangeleverd.

  • Schilderij Droom - nummer 61:

2008-10 LB033892 Droom 80x120 

  • Foto poster Mensen – Nummer 62: klik op poster voor vergroting

Totaal 8 Liggend verkleind

Deze laatste was nummer 62, gekozen. Hij hangt nu nog even boven de bank thuis, vanaf eind augustus hangt hij een jaar lang in een van de kantoren van de Rabobank Dommel en Aa.

Alles over deze poster Klik Hier.

De man van een nicht van me en de vrouw van een neef van me waren er ook. Waren ook geseletceerd, hij met twee beelden, zij met een schilderij.


Of ik een beetje blij / trots ben? Ja natuurlijk!!

En dat schilderij Droom? Niet erg, die mag nu weer boven de bank, vanaf eind augustus.


Reacties

  1. Zo dat heb je toch maar mooi voor elkaar.
    Goed gedaan.

  2. goed gedaan Gijs. gefliciteerd!
    Het is ook een onwijs gave poster.
    je foto’s van het onweer vind ik ook heel erg mooi. Zelfs al heb je er een beetje mee gespeeld.
    Momenteel lukt het mij niet om foto’s te plaatsen op mijn web-log. De hulp biedt geen uitkomst.
    Heb jij nog een tip?
    Liefs CAro

  3. Schilderij Droom lijkt volgens mij op een space station, rechtstreeks uit Star Trek vandaan.
    Maar het kan natuurlijk ook een stukje uit een(ECG)registratie van de elektrische activiteit van de hartspier zijn.
    Anyway, het ziet er wel spannend uit.


Plaats een reactie

Categorieën